Whispering Pines 422 - Pigeon Forge Condo

Remodeled Into A Modern Farmhouse Vacation Rental! Affordable And Clean!
Pigeon Forge, TN, US
4.5 (55 Reviews)
Condo
Sleeps 6
2 Bedrooms
2 Baths
WiFi
No Pets
You won’t be charged yet.

The Cabin

  • Property type: Condo
  • Sleeps: 6
  • Bedrooms: 2
  • Bathrooms: 2
  • Smoking: Non-smoking
  • Beds: King: 2, Sofa Bed: 1
  • Check In Time: 4:00 PM
  • Check Out Time: 11:00 AM
  • Min Renter Age: 21+
  • No Pets

Description

We vacation in our Whispering Pines Condo #WP422, in Pigeon Forge, too; so we feel like we know what you are looking for in a vacation rental! We have done our best to create a great atmosphere for you by providing all the features and comforts of home. We chose a warm and cozy mountain theme to go with the idea of vacationing in the Smoky Mountains! The bright and airy living room/dining room/kitchen area will lift your spirits and help you get into the vacation mood as the warm sunshine streams in! When we go on a vacation we want free Internet service, a fireplace, plenty of comfortable seating, a washer/dryer, and a complete kitchen that has no missing pots, plates or glasses, too! We think king beds are a requirement for comfort and we enjoy having TV's in the bedrooms, as well as our Whirlpool tub in the master; we hope you will, too!

•Tile in Kitchen and Bathrooms

•Hardwood in Living Room and Bedrooms

•Flat Screen TV's

•3 DVD Players

•Sleeper Sofa in Living Room

•Recliner

•Bench in Master Bedroom

•Ceiling Fans in Bedrooms

•Table with 4 Chairs & 2 Rockers on Private Balcony

•2 Parking Passes

Whispering Pines Condominium Property Amenities include: Cornhole, Sauna, Fitness Room, Indoor Pool, Indoor Hot Tub, Seasonal Outdoor Pool & Hot Tub, Seasonal Outdoor Lazy River & BBQ Grills under a Pavilion.

FREE FUN INCLUDED EVERY DAY! Resort Properties Vacations includes a Free Ticket Package for you to use everyday of your stay to some of the area's most popular attractions in Pigeon Forge and Gatlinburg. Those include: Dollywood, Ripley's Aquarium of the Smokies, Dolly's Stampede Dinner Show, Dolly's Pirate's Voyage, Biltmore Estate, Country Tonite, Big Creek Expeditions, Hatfield & McCoy Dinner Show, Rowdy Bear Mountain, The Comedy Barn, Titanic Museum, Big Creek Expeditions, WonderWorks, Paula Deen's Lumberjack Feud and Free Dinner at Mama's Farmhouse.

Amenities

  • DVD Player
  • Cable Satellite
  • Air Conditioning
  • Washer Dryer
  • Fireplace
  • Fitness Center
  • Internet Access
  • Dishwasher
  • Mountain View
  • Grill
  • Heated Pool
  • Hot Tub
  • Indoor Pool
  • Wheelchair Accessible
  • Wifi
  • Nearby Grocery

Location

Note: Travel times may vary based on season and area occupancy.

Availability

Host
Policies

Host Cancellation Policy

From date of booking until 14 days prior to arrival, cancellation is allowed. There will be a $25.00 cancellation fee deducted from your booking deposit & the remainder will be refunded back to guest. Once inside the 14 days prior to arrival there will be no refunds for any reason and all monies will be forfeited. Date or unit changes inside 14 days prior to arrival are considered cancellations.

Date changes are allowed by this host up until your 14 day prepay and cancellation date. Once you are inside the cancellation period, this host does not allow date or unit changes allowed. That is considered a cancellation.

If you cancel your reservation inside the 14 days prior to arrival your claim and refund will be handled directly between the guest and the Travel Insurance Company. You will file a claim with travel insurance company & they will require proof of cancellation reason. If you cancel outside the 14 days prior to arrival, you will be refunded your deposit less the amount of your Travel Insurance Policy.

Travel Insurance can be purchased directly from this host after booking.

Traveler Reviews

55 Reviews
4.5 out of 5
Summary
5
73%
4
24%
3
0%
2
0%
1
4%
Sharpsburg, KY
A green check mark graphic. Verified Guest
1 out of 5
Reviewed October, 2018

Room desperatley needs improvement and updated

The condo staff is courteous and professional. The condo however was not. The condo desperately needs new furniture, updated and painted. The dining table and chairs and the living room furniture is horrible. The dining table is in terrible condition. The couch is atrocious, it is old and dirty. When you sit down on it there is no support what so ever and it just sinks almost to the floor. The recliners are aged and very dirty. The end table and coffee tables are in bad condition and do not match the entertainment center. Personally there is no way I would have a condo for rent with this furniture. I was almost afraid to even sit on the furniture it was so dirty. The head rest area on the recliner was very soiled and stained. The bathroom walls need maintenance and painting. You can tell someone spot painted and it looks terrible. The bathroom sink needs to be replaced. No linens for pillow cases or extra sheets. I personally would be ashamed if I were the owner renting out the condo. The furniture and the maintenance needed shows how much the owner appreciates the people who spend their hard earned moneyrenting their condo. DISGRACE and very disrespectful.

Would recommend to others? No
Host Response (October 03, 2018):

Thank you for staying with us at Whispering Pines. Your kind comments regarding our staff is very much appreciated. We sincerely apologize that you were not satisfied with the condo 422. We will make sure that your suggestions and review is forwarded to the condo owner. Thank you for allowing me to speak to you regarding this matter. We would be happy to help you find the perfect condo for your next getaway. We look forward to seeing you again soon.

Moulton, ALABAMA
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed November, 2018

Family Weekend

A long weekend with our kids and grandchildren. Very nice property and plenty of room. We had one issue wiith unit. It had an odor!!! (Sewer smell) Maintenance said they would come check the plumbing but never did. We had to spray air fresh we often!

Would recommend to others? Yes
Host Response (November 24, 2018):

Thank you so much for staying with us at Whispering Pines! We're happy to hear that you had a nice getaway with the family. We do want to sincerely apologize for the inconvenience you experienced with the plumbing in the unit. Our records do show that maintenance did come and check the issue. If it consists, please never hesitate to contact us again and they will be happy to come back up and look at it to make sure the problem is 100% solved. It sounds like other than that, you had a well deserved time with your loved ones. We hope you'll stay with us again the next time you visit beautiful Pigeon Forge!

Lexington, TN
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed August, 2019

Perfect!

This room was absolutely perfect! So modern and beautiful. I will most definitely be using them again in the future!!

Would recommend to others? Yes
Host Response (August 08, 2019):

We are happy to hear that you had a perfect visit with us at Whispering Pines Condos in Pigeon Forge. Yes, this unit has modern decor and is beautiful. The owners did a fantastic job with the decor. We look forward to your many return visits.

Victor A.
Springfield, TN
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed August, 2019

Whispering Pines Stay

I like that the associates called me several days prior to my visit to confirm my estimated arrival time. They also informed me that an associate would be at the office upon my arrival. The associates were very kind and helpful in explaining event sites to visit. My two bedroom was nice and very home like. There are no negatives to speak of however I would suggest a mattress in the second bedroom to match the quality of that in the master bedroom. Great unit/condo and I would certainly stay again.

Would recommend to others? Yes
Host Response (August 07, 2019):

Thank you so much for telling us about your visit and we are so happy to hear you all had a nice time staying with us. We appreciate you and we look forward to seeing you again soon!

Nelsonville, OH
A green check mark graphic. Verified Guest
4 out of 5
Reviewed November, 2017

A smokey Thanksgiving!

My husband, my parents and my 2 kids stayed here over the holiday. Check in was very easy and they were super friendly. They even called me before we arrived to make sure we would make it by closing time. The property itself is beautiful. You are right in the action without feeling like you are. From the balcony on the backside of the building you wouldn't have known thousands of people were lining the main drag. The condo was super clean, which is always my main concern. I normally won't let my kids take a bath in hotels but here I let them. My only complaints about the condo was the bed in the master matter which side you sat on you'd hear an awful sound. I felt like I couldn't move all night because I'd wake someone else up. I also felt like the walls were a little beat up, but that's no big deal. Overall it was a great stay!

Would recommend to others? Yes
Host Response (November 28, 2017):

Awesome! So glad to hear you all had a great Thanksgiving and the Smokeys are the best place to give thanks! We love our homes away from home and always strive to make sure everyone enjoys there time with us! We will have a look at that bed and make sure the owner is aware of the issues! Please let us know anytime during your stay if you encounter problems and we will do our very best to make it right for you! Come back and see us again soon!

Paul P.
Middletown, OH
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed November, 2017

Enjoyable

Had a wonderful relaxing time. Had trouble with loose toilet in master bathroom was repaired with no more problems. Couch and both recliner chairs were a bit low hard to get back to your feet. Sofa bed couch was not comfortable to sit in. Back to low and not comfortable for resting against soft pllow like cushions gave no support. Rooms were very clean and well kept.

Would recommend to others? Yes
Host Response (November 01, 2017):

Great! So glad you all enjoyed your time with us in our homes away from home! We are glad you all had a chance to come to the beautiful Smokey Mountains and relax! Come back and see us again next time you are in town!

Lester, ALABAMA
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed July, 2017

summer vacation

Overall very pleasant

Would recommend to others? Yes
Host Response (July 04, 2017):

Thank you for staying with us at Whispering Pines Resort. We are happy that you had a pleasant summer getaway with us. We appreciate your feedback and look forward to seeing you again soon.

Kingsport, TENNESSEE
A green check mark graphic. Verified Guest
4 out of 5
Reviewed June, 2017

WP 422

We loved almost everything about this place. Perfect location, nice units. The only complaint was the sofa bed was in very poor condition. Our 5 year old grandson was going to sleep on it and the springs were so bad that we had to put it away and just let him sleep on the sofa part. I really needs an extra pad on top of the sofa mattress in order to use it.

Would recommend to others? Yes
Host Response (June 30, 2017):

Thank you so much for staying with us! We are sorry for the sofa experience and please let us know immediately if you have any issues at all with your condo! We do have air mattresses if the issue can not be repaired. Hope you can come back and stay with us again soon!

Briana C.
Prestonsburg, KY
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed July, 2017

Good stay

The condo was great the only thing was we was relying on the sleeper sofa as a bed. But when we pulled it out the first night and laid on it felt like you was lying on springs. The mattress was so thin. So the person had to fit in the other bed.

Would recommend to others? Yes
Host Response (July 27, 2017):

Thank you for staying with us at Whispering Pines Resort. We are glad that you enjoyed condo 422. We are sorry that the sleeper sofa was not comfortable for your party. We normally suggest the sleeper sofa for small children only. We apologize for the inconvenience. We appreciate your feedback and welcome you back to stay with us again soon.

Shaconna W.
Murfreesboro, TN
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed September, 2017

Awesome

My stay at Whispering pine was amazing

Would recommend to others? Yes
Host Response (September 21, 2017):

Awesome and amazing review; we ABSOLUTELY hope that you will visit us again. We appreciate your visit, perfect review and comments. See you next trip.