Mountain Shadow Lodge - Pigeon Forge Cabin

Spectacular Views, 3 Decks, Deck Swing, Hot Tub
Pigeon Forge, TN, US
5.0 (53 Reviews)
Cabin
Sleeps 22
6 Bedrooms
6 Baths
WiFi
Pets Allowed

The Cabin

  • Property type: Cabin
  • Sleeps: 22
  • Bedrooms: 6
  • Bathrooms: 6
  • Smoking: Non-smoking
  • Beds: King: 4, Queen: 4, Sofa Bed: 3
  • Check In Time: 4:00 PM
  • Check Out Time: 11:00 AM
  • Pets Allowed

Description

Spectacular mountain cabin located minutes from the Great Smokey Mountains National Park. Nestled on a mountain side, the views from 3 spacious decks are spectacular. Enjoy the mountain scenery from one of our many rockers, a deck swing or private bubbling hot tub located on a deck all of its own. Tastefully decorated with local flavor, this cabin is sure to delight. With six mountain themed bedrooms, each with a master jacuzzi bathroom, there is plenty of room to spread out and enjoy the perfect get away. The main level offers a spacious living area as well as a large kitchen which has been built for “one too many cooks”. Serve home cooked meals in the separate dining area or just gather for some great conversation. Head down to the lower living areas where you will find a wet bar with a refrigerator and microwave as well as 2 of the 6 bedrooms. Here you can take in a movie or watch your favorite TV program on the large screen TV or just relax while listening to the stereo/CD player while shooting a game of pool or playing foosball. Off the main level, a large open staircase takes you to the loft which is a great place to escape for some quiet time. Up here you will find 2 more of the 6 private suites. Come stay in this mountain home for an experience you’ll never forget! Honeysuckle Meadows pool and deli are available. They offer fishing, seasonal outdoor pool, pavilion for cooking out, and a deli. Open May- October. The fishing pond is catch and release. Pole rentals are only $5 and bait as well is available. You will enjoy a picturesque view from a comfortable lounge chair, swimming from 10am – 9pm daily in the large, sparkling clean pool, and some fabulous food selections from the deli and grill. Bathrooms, tables, and a kiddie pool are also available for enjoyment. Located less than 3 miles away from your cabin. Entry to the pool, pond, and pavilion are free for guests. Under no circumstances will Fraternities and Sororities be allowed in any unit or cabin.

Amenities

  • Resort Pool
  • Washer Dryer
  • Grill
  • Hot Tub
  • Cable Satellite
  • Wifi

Host
Cancellation Policy

60 days prior to arrival a refund by Host is available with a 10% cancellation fee. Host does not under any circumstances provide refunds for cancellations requested within 60 days of reservation arrival date.

Traveler Reviews

53 Reviews
5.0 out of 5
Summary
5
78%
4
21%
3
2%
2
0%
1
0%
Faith Baptist Church A.
Monroe, NC
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed May, 2018

Great Ladies Retreat

We stayed in the Mountain Shadow Lodge in April for a Ladies Retreat. The cabin was very clean and nice. Great views. We enjoyed all the features of the cabin. We look forward to coming back next year. Thank you for making our Ladies Retreat a success. We didn’t have any problems. Being able to check in and out on my phone was wonderful!!

Would recommend to others? Yes
Host Resonse (May 09, 2018):

We are so glad to hear that you enjoyed your stay with Mountain Shadow Lodge Our staff strive at Eden Crest very hard to make our guests vacation experience the best that it can be. We always love to hear such great positive feedback. We look forward to having you come stay with us again.

Prateek S.
Cincinnati, OH
A green check mark graphic. Verified Guest
3 out of 5
Reviewed April, 2018

Scorpian in the room, hot water unavailable

We stayed at this location for 2 nights in april. We had a large group and were out for a chill vacation.Even though the property is maintained professionally. There are several things that need improvement.To start with, toaster wasn't clean. Boxes of sugar/salt were empty. There was no filter paper for coffee. Half of the faucets didn't had hot water on the first day and to make things worse, we found a big scorpian in one of the bedrooms. With the amount of money paid, we felt that property needs more maintenance.

Would recommend to others? No
Host Resonse (April 11, 2018):

We are very sorry that you had any issues during your stay. Sadly you did not mention any of the issues while you were in the cabin. Had you mentioned them while you were here we would have quickly addressed them for you. The cleaners and or maintenance will return to address any issues or oversights if they are reported when you are at the cabin. In the future we would respectfully request that you let us know about any issues so that we can remedy them for you in a timely manner. Keeping this in mind we know that your next visit can be one that you truly enjoy!

Phillip K.
Carthage, TN
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed March, 2018

Anniversary weekend

Cabin was in a great location, clean and as described no issues and check in and check out was a breeze. Staff was friendly and answered any questions. Would recommend this company and will use them ang in the future.

Would recommend to others? Yes
Host Resonse (March 20, 2018):

Thank you for taking the time to share your comments. These reviews are very important to us as they advise us on where we excel and where we may improve. We appreciate you taking the time out of your busy day to share your comments. Our team strives to provide each guest with an exceptional escape to paradise! We look forward to seeing you again soon.

Michelle Z.
Dover, FL
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed January, 2018

Smoky mountain getaway

Great place for a large family getaway. We loved the privacy... not like the overcrowded cabin resorts. The location was perfect for what we were looking for... about 30 minutes from the hustle and bustle of the tourist areas. The cabin amenities were good. I would have liked there to be more toiletries and maybe some board games. Overall I would highly recommend!!

Would recommend to others? Yes
Host Resonse (January 09, 2018):

Thank you for taking the time to share your comments. These reviews are very important to us as they advise us on where we excel and where we may improve. We appreciate you taking the time out of your busy day to share your comments. Our team strives to provide each guest with an exceptional escape to paradise! We look forward to seeing you again soon

Barbara H.
Elktlen, VI
A green check mark graphic. Verified Guest
4 out of 5
Reviewed December, 2017

Second Christmas in the Smokies

We were so pleasantly surprised with this house! When our son arrived, before us, his text was "this place is amazing!" He was right! For our large family, 5 children with families, it worked perfectly. Each little family had a place to retreat, rest, etc. along with my husband and I. The place was well cleaned and maintained. It is tastefully decorated, not overwhelming. The heat was not working properly when the first person arrived. By the time, we got there, someone was already in the house and had it working in moments! The kitchen was pretty well stocked for a large gathering. The only suggestions I would make are: oven did not heat properly, took forever to cook things. Most rentals have horrible knives...this was not an exception. (one of these days, I'll remember to take my own). A large, deeper skillet would be great for the size of the house...feeding lots of folks!This says it all, "MOM, If we are gonna do this again, BOOK THIS CABIN FOR NEXT YEAR"!

Would recommend to others? Yes
Host Resonse (December 29, 2017):

So glad you enjoyed your stay! Thank you so much for taking the time to fill out the survey regarding your stay. These surveys are very important to us as they allow us to discover what areas we excel at but also what areas need attention. Your feedback is vital to our future success as we learn so much from our guests that allows us to continue providing excellent customer service. We hope to see you back again soon!

Anderson, SC
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed December, 2017

Great place

Wonderful

Would recommend to others? Yes
Host Resonse (December 29, 2017):

Thank you for taking the time to share your comments. These reviews are very important to us as they advise us on where we excel and where we may improve. We appreciate you taking the time out of your busy day to share your comments. Our team strives to provide each guest with an exceptional escape to paradise! We look forward to seeing you again soon.

Judy E.
Taylor Mill, KY
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed November, 2017

Family getaway

There were 14 of us that stayed in this cabin. It is truly beautiful, very spacious. The beds were comfortable (which is rare). We enjoyed ourselves and will definitely rent again. Thank you for allowing us stay in your rental home.

Would recommend to others? Yes
Host Resonse (November 17, 2017):

Thank you for taking the time to share your comments. These reviews are very important to us as they advise us on where we excel and where we may improve. We appreciate you taking the time out of your busy day to share your comments. Our team strives to provide each guest with an exceptional escape to paradise! We look forward to seeing you again soon.

Loretta S.
Columbia, 29229
A green check mark graphic. Verified Guest
4 out of 5
Reviewed October, 2017

Mountain Shadow Lodge

Overall good. Liked the house and it was clean. Two of the three trash bins outside were full when we arrived and with 11 people in our group, we had too much trash for only one bin. We left the final bag of trash in the home when we left as there wasn't any place for us to put it. Only complaint is the way we were received in the check in location when we stopped by to pick up some food that we had ordered for the reunion. When I gave my name to the male receptionist, he said "Are you sure you are in the right place? Such and Such office is down the road." There were 10 other ways he could have answered my question in a positive manner and his way was not on the list.

Would recommend to others? Yes
Host Resonse (November 09, 2017):

Thank you for your recent stay at Mountain Shadow Lodge. We are terribly sorry to hear about the problems you encountered during this stay and have shared your feedback with our management team. Please know we will work hard to correct the issues you have brought to our attention. Again, we apologize.

Richard R.
Abbingdon, VIRGINIA
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed September, 2017

Gatlinburg getaway

absolutely wonderful vacation, cabin couldn't have been better we all loved it.

Would recommend to others? Yes
Host Resonse (October 03, 2017):

Thank you for filling out this survey. The team here is thrilled to hear that you enjoyed your stay. We hope to see you again very soon!

David E.
Rochester, MI
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed August, 2017

Fabulous rental experience

Our family of 7 thoroughly enjoyed this cabin. We were a little nervous at first, since this was her first rental of this type. So glad we got it! The cabin was very clean, had a few very minor maintenance issues, no biggie. I would say the pictures and website appropriately reflect this cabin rental. Perfect location, close to many activities.

Would recommend to others? Yes
Host Resonse (August 25, 2017):

We are thrilled to hear that you enjoyed your vacation with us in the Smoky Mountains. We hope to see you again soon!

Map