Swimmin' In The Smokies - Gatlinburg Cabin

Swimmin' In The Smokies
Gatlinburg, TN, US
4.5 (10 Reviews)
Cabin
Sleeps 16
6 Bedrooms
6 Baths
WiFi
No Pets
You won’t be charged yet.

The Cabin

  • Property type: Cabin
  • Sleeps: 16
  • Bedrooms: 6
  • Bathrooms: 6
  • Smoking: Non-smoking
  • Beds: 6 King, 2 Sleeper Sofa Q
  • Check In Time: 4:00 PM
  • Check Out Time: 10:00 AM
  • Min Renter Age: 25+
  • No Pets

Description

With its wooded mountain setting in the pristine Laurel Estates at the Glades Resort Swimmin' in the Smokies gives you the feeling of total seclusion although you are just a short drive to downtown Gatlinburg and just miles from the attractions of Pigeon Forge. This luxury 6 bedroom unit will have your family relaxed and happy during your entire Smoky Mountain Getaway. This cabin leaves little to be desired with a game room that boasts a multi-arcade game air hockey Foosball card table and much more to do throughout the rest of the home. Enjoy the night in with the family to relax in the home theater or blow some energy in the swimming pool (Temperature set at 79 Degrees) on the lower level. Let’s not forget the fully equipped kitchen with stainless steel appliances for all your home cooking needs. Whether you want to relax in the tranquility of the mountains or participate in and be near the many adventures the Smoky Mountains has to offer the Swimmin' in the Smokies has it all and is the place to be for your Smoky Mountain vacation.

Amenities

  • Air Conditioning
  • Dishwasher
  • Fireplace
  • Cable Satellite
  • Theater Room
  • Grill
  • Hot Tub
  • DVD Player
  • Wifi
  • No Pets

Location

Note: Travel times may vary based on season and area occupancy.

Availability

Host
Policies

Host Cancellation Policy

60 days prior to arrival a refund by Host is available with a 10% cancellation fee. Host does not under any circumstances provide refunds for cancellations requested within 60 days of reservation arrival date.

SmokyMountains.com Service Fee Cancellation Policy

If you choose to cancel or not use your reservation, the SmokyMountains.com Service Fee is always non-refundable.

Traveler Reviews

10 Reviews
4.5 out of 5
Summary
5
70%
4
10%
3
10%
2
0%
1
10%
Connie P.
Hemlock, MI
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed January, 2019

A family New Year''s Get Together

It was a beautiful home with so many amenities it did not feel crowded with 13 people spread out on 4 floors. One draw back was the construction at our door step, although I assume that will be short lived. One change I would make is replacing the coat closet for a food pantry. Very little space for can and package goods. All in all it was very nice!

Would recommend to others? Yes
Host Response (January 31, 2019):

Thank you for giving us feedback we appreciate hope to see you again soon.

Steve J.
Hephzibah, GA
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed September, 2018

Excellent facility

We enjoyed the cabin

Would recommend to others? Yes
Host Response (September 24, 2018):

So glad you enjoyed your stay with us. We hope to see you back real soon!

Todd B.
Social Circle, GA
A green check mark graphic. Verified Guest
3 out of 5
Reviewed January, 2019

Nice

Overall not bad. If you plan to cook like our group did, bring you own pans, knives, even a can opener. There were 2 can openers, neither worked. If you are staying more than a couple days, you will run out of paper towels and trash bags. Pool was cold and the alarm went off the first day all the time. Maintenance came out and fixed it until 1:30 AM the morning we were leaving. The Propane was almost empty, we got thru our grilling, but I think the next group will be out. This is a fair new cabin but not well built. (In construction trades). Parking limited for a 6 bedroom and they are building more cabins right there. Sometime you have to wait on construction vehicles to move when they are done. Expected better from a new cabin

Would recommend to others? No
Host Response (January 03, 2019):

We are very sorry to hear that you did not enjoy your cabin choice. As you may or may not know each of our cabins are privately owned. Each owner personally chooses the décor and amenities that they feel will be the most inviting experience for both themselves and guests. As for providing trash bags , toilet paper etc. we supply a starter pack of these things after that you party is responsible for any additional items needed. We apologize that you had any issues in disarming the water disturbance alarm. According to our records we show that we sent out maintenance the same day as we were notified of the issue with the pool alarm. We do apologize for any inconvenience during your stay. Please know we will work hard to correct the issues you have brought to our attention. We will always strive to provide our guests with a great vacation experience and continue to make improvements whenever we fall short of that goal. We hope to see you again soon !

Shenya R.
College Park, GA
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed March, 2019

Best birthday trip

It was everything I imagined and more. I can’t wait to visit again.

Would recommend to others? Yes
Host Response (March 29, 2019):

We honored that you chose Eden Crest to celebrate your special occasion! We are thrilled to hear that you enjoy your recent stay. We appreciate you taking the time to share your feedback. This is a gift we never take for granted. We look forward to seeing you again in the future.

Katherine L.
Madison, WV
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed November, 2018

Girls Weekend Getaway

The cabin had everything we was looking for, plenty of space & was clean. We all enjoyed the cabin & the area it was located in was perfect. Thank you!

Would recommend to others? Yes
Host Response (November 07, 2018):

We are so glad to hear that you enjoyed your stay with Eden Crest. Our staff strive very hard to make our guests vacation experience the best that it can be. We always love to hear such great positive feedback. We look forward to having you come stay with us again.

Annette O.
McDonough, GA
A green check mark graphic. Verified Guest
4 out of 5
Reviewed November, 2019

Best place in the smokies!

This property has a ton of space. Privacy and baths for 6 couples. Great for family and friends. Nicely furnished and all the supplies you need if you want to cook. Internet signal in the home theater a challenge for streaming but overall a great place to stay and close to both Gatlinburg and Pigeon Forge!

Would recommend to others? Yes
Tonya W.
HARKER HEIGHTS, TX
A green check mark graphic. Verified Guest
1 out of 5
Reviewed August, 2020

Vacation from hell!! Stay away from Eden Crest Swimmin’ In The Smokies!!

Horrible! The Theater room had mushroom and mold growing in it so we could not use it. The a/c on the game room floor leaked and stopped working. The internet and satellite is nonexistent. All the beds are loose and falling apart. Only 1/2 of gas grill worked. Not enough towels, face towels or bed linen. The glass shower door was missing the hardware to keep it on the track so we could not use it until they came out to fix it. The bathroom sink on the main floor leaked from the base. The shower on the main floor did not drain. The 24 hour Answering Services did not answer our calls when calling in so we had to wait until the office was open. They did not pick up trash when requested but we were told to not put outside so we had to keep bags of trash in the cabin. Some of the problems my nephew was able to fix, such as the a/c, connected the hdmi cable to all of the TVs, tightened up some of the beds. We reported all the issues to the rental company and asked to be moved to a different property within the first 24 hours of checking in but the company ignored my request and said they would take care of us. After checking out they reached out to us and asked how can they compensate us and I said 25% refund due to all the problems we had and plus we could not use the theater room for the 5 days that we were there. To make a long story short the owner offered us a $400 refund which was less than 10% Of what we paid plus a $250 certificate to come back. Now tell me who in the hell in their right mind would come back to visit this cabin again.

Would recommend to others? No
Gail D.
Brighton, MI
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed June, 2020

Post 46 Riad Trippers

House was very nice. Hot tub was in great working condition. Pool was relaxing

Would recommend to others? Yes
Laronica H.
Trenton, NJ
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed August, 2020

Weekend getaway

House was amazing nice and spacious checking in and out was very easy. WiFi is not the best be prepared to not have service

Would recommend to others? Yes
Larhonda J.
Memphis, TN
A green check mark graphic. Verified Guest
5 out of 5
Reviewed October, 2018

Great Stay!

The cabin was very nice no complaints on the amenities and space. Only complaint I have is the check in is so late, check out is early, and we still felt like we did more cleaning on departure then we should’ve since we paid a cleaning fee

Would recommend to others? Yes